CIM OOH studie: nieuwe oplossingen voor straatmeubilair en de premium positie van het groot formaat van Clear Channel

FacebookTwitterLinkedIn

De nieuwe CIM OOH studie maakt de lancering mogelijk van nieuwe high-performance netwerken in straatmeubilair en bevestigt de premium positionering van het grote formaat van de More O’Ferrall.

De CIM OOH studie meet het bereik van de belangrijkste OOH-media in heel België en is gebaseerd op een methodologie die voortdurend evolueert en zichzelf opnieuw uitvindt. De laatste publicatie is verder verfijnd om steeds meer realistische resultaten te kunnen leveren. Er moet onder meer worden gewezen op de verbetering van de verplaatsingen met ‘andere’ motieven, dankzij een verrijking met de geobserveerde gegevens van Proximus, wat neerkomt op een combinatie van real-time data en gemodelleerde data.

Tegelijkertijd met de publicatie van de CIM OOH studie onthult Clear Channel nieuwe oplossingen voor straatmeubilair:

  • Met Adshel Live genieten adverteerders van drie nieuwe netwerken voor straatmeubilair die het beste van twee werelden combineren: de differentiatie en impact van digitale OOH met de massale dekking van papier. Door de constante evolutie van de digitale inventaris kunnen adverteerders nu meer dan 17% van de nationale bevolking bereiken, oftewel 1,7 miljoen Belgen. De massale nationale dekking van Adshel 2m² schommelt rond de 70% binnen de doelgroep 18-54. Adshel Live garandeert niet alleen een homogene spreiding van de contacten, maar tevens een geleidelijke opbouw van de VAFrequency.
  • Voor kleinere budgetten werd Adshel Prime gecreëerd: een meer toegankelijk netwerk dat alleen kan worden ingezet of als aanvulling op een bestaand mediaplan. Het garandeert namelijk een homogene nationale dekking van ongeveer 60%.

Daarnaast omvat het Adshel 2m² aanbod netwerken die efficiënter zijn dan ooit op lokaal niveau, met een essentiële aanwezigheid in Brussel (81% dekking op doelgroep 18-54), Gent (97%) en Antwerpen (96%), met voor deze laatste twee steden een respectievelijke groei in VAC van 35% en 42%.

Marktleider in groot formaat

Met een toename van meer dan 4 miljoen contacten en een dekking van 95% op de 5 grootste Belgische steden zijn de 36m² en 16m² More O’Ferrall (MOF) netwerken “het meest kwalitatieve nationale medium dankzij premium locaties en een verlicht panoramaformaat”. Het grote formaat van Clear Channel biedt nog steeds een zeer homogene verdeling met een hoge zichtbaarheid in economisch sterke regio’s. Ook de steden Gent en Antwerpen kennen een groei van meer dan 10% van de VRP.

Meer data voor betere optimalisatie

OOH is niet enkel een massamedium, maar ook een data-driven medium. Dankzij de enorme rijkdom aan data hebben adverteerders bij Clear Channel ook de mogelijkheid om hun OOH-campagne te optimaliseren en op maat te maken in functie van hun doelstellingen: in de buurt van specifieke POS/POI, op basis van de profilering van hun doelgroep of in functie van hun budget. Dit zorgt voor een geoptimaliseerde campagne, met stijgende relevantie en interactiviteit om het aankoopgedrag van kopers efficiënt te beïnvloeden.