Brightfish in zee met Brandscience

FacebookTwitterLinkedIn

Op de Research Day van Brightfish (6-9-2012) werd een partnership aangekondigd tussen de bioscoopregie en Brandscience.

 

Brandscience, onderdeel van de Omnicom Media Group, is een internationaal netwerk gespecialiseerd in econometrische modellering die “return on investment” (ROI) van reclamebestedingen analyseert op basis van de effectieve verkoopcijfers.

 

Sally Dickerson, Global Director van Brandscience, presenteerde op de Research Day een onderzoek uitgevoerd voor SAWA, de wereldfederatie van bioscoopregies.

 

Bij dit onderzoek werden 37 FMCG cases met bioscoopreclame in de mediamix geanalyseerd. Hierbij bleek dat elke euro die in bioscoop werd geïnvesteerd een return opleverde van € 2,88. Deze RROI is de hoogste van alle mediatypes. De toevoeging van bioscoop aan een televisiecampagne heeft ook een positief effect op de RROI van televisie zelf.

 

Brightfish wil met geïnteresseerde adverteerders en Brandscience gezamenlijke RROI trackingprojecten opzetten.

 

De presentaties van de Research Day vindt u op MediaSpecs Insights.