Bolero/Kunstmaan wint Effie Gold Award

FacebookTwitterLinkedIn

Op de uitreiking van de Effie Awards vielen maar liefst 17 cases in de prijzen.

De Effie Awards bekronen elk jaar de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van impact en effectiviteit. Dit jaar kende de jury een Gold, Silver of Bronze award toe aan elk van de 17 finalisten. Hiermee is de editie 2018 goed voor een absoluut record, want nooit eerder vielen meer campagnes in de prijzen.

Naast de Gold Award voor Bolero/Kunstmaan ging een Silver Award naar McDonald’s/TBWA, Telenet Business/TBWA, KBC/TBWA en Stichting tegen Kanker & VAD/Happiness Brussels.

 

Nieuwe award voor mediagebruik

Voor het eerst werden ook de Media Mentions uitgereikt, een gloednieuwe prijs die cases bekroont voor hun effectieve mediagebruik in 6 categorieën: dagbladen, magazines, out-of-home, in-home, audiovisual en digitale media.

Deze award is een initiatief van WE MEDIA, NewsWorks, DMA, Welcome Media, JCDecaux, LijnCom, Clear Channel en Publifer.

Telenet Business/TBWA ging naar huis met 3 van de 6 Media Mentions (dagbladen, out-of-home en in-home). De prijs voor beste radiogebruik ging naar Continental Foods/LDV United en de TV Media Mention naar Perrigo Belgium. Proximus/Pivott Digipolitans kreeg de Digital Media Mention.

Meer info op www.effiebelgium.be.