BNP Paribas Fortis richt zich tot expats in hun eigen taal op Brussels Airport

FacebookTwitterLinkedIn

Sinds 1 september, en gedurende één maand, verspreiden op Brussels Airport de digitale schermen van JCDecaux boodschappen voor expats die in België aankomen. Een digitale interface, ontwikkeld door Brussels Airport Company, werd ter beschikking gesteld aan adverteerders. Hiermee kunnen ze een vernieuwende en personaliseerbare communicatiecampagne uitwerken.

Voor de expatcampagne ontwikkelden BNP Paribas Fortis en Havas Media voor het eerst in België een campagne met het platform VIOOH Content (het vroegere Smart Content) op de luchthaven. De campagnespot bestaat in 15 taalversies om expats bij hun aankomst meteen in hun moedertaal aan te spreken. De gekozen talen (met onder meer Engels, Spaans, Chinees, Grieks en Hindi) bereiken de aankomende passagiers van honderden vluchten uit 35 landen. Door deze contextualisering van de campagne wordt de boodschap beter onthouden (+53%) en stijgt ook de merkoverweging (+10%).

Hoe werkt het?

De informatie over aankomende vluchten wordt in realtime uitgewisseld tussen het nieuwe digitale platform en VIOOH Content. De spot wordt op de schermen langs het traject dat de reizigers afleggen dus automatisch uitgezonden in de taal van het land waar de vlucht vertrokken is. De reclamespot zal dus bijvoorbeeld worden uitgezonden in het Chinees wanneer er een vliegtuig uit Shanghai landt, en in het Pools bij een vliegtuig uit Warschau.

Details van de campagne

  • Klant: BNP Paribas Fortis
  • Creative agency: Publicis
  • Media agency: Havas Media
  • Posterspecialist: Posterscope
  • Regie: JCDecaux
  • Gebruikt netwerk: Arrivals Digital Screens Brussels Airport
  • Aantal schermen: 17
  • Duur: van 1 tot 30 september 2018