Belmodo stelt, in samenwerking met partner Spott, een nieuw product voor aan adverteerders: interactieve content.
Met deze optie biedt het online fashion-, beauty- en lifestyleplatform adverteerders de mogelijkheid hun campagne naar een verhoogde viewer experience te tillen.
Interactieve content wordt aangeboden aan adverteerders die een native artikel sponsoren of een artikelintegratie aankopen aan een vaste fee van € 440 per artikel.
Commercieel directrice Robyn Bernhad zet alle voordelen op een rijtje:
1) Interactieve content resulteert in een hogere engagement rate
Het soort engagement dat een adverteerder kan verwachten van interactieve content bestaat onder meer uit een toename van lead generation, link building en traffic naar de website. De content marketing opties evolueren van een statisch beeld naar een echte consumer experience.
2) Leer en optimaliseer meer uit relevante data
Via interactieve content kan user behavior gemeten worden: welke merken behoren tot de top 10 van de lezer, welke producten scoren beter dan andere, enzovoort. Op deze manier kunnen campagnes steeds meer geoptimaliseerd worden en 1 op 1 afgestemd worden op de doelgroep.
3) Verhoog brand loyalty
Dankzij interactieve content kunnen adverteerders het verschil maken t.o.v. hun concurrenten. Dit soort content zal niet alleen sneller geliket en gedeeld worden, maar zorgt ook voor brand loyalty omdat gebruikers dat merk zien als een expert in die bepaalde markt. Wanneer gebruikers een merk vertrouwen, zien we de conversie ook stijgen.