Belgium’s New Brand of the Year 2017: sterke, jonge merken van eigen bodem gezocht

FacebookTwitterLinkedIn

BAM (Belgian Association of Marketing) organiseert in samenwerking met De Tijd voor het derde jaar op rij Belgium’s New Brand of the Year. Met deze award maken ze een statement voor Belgische merkinnovatie en ondersteunen ze de positie van Belgische merken in binnen- en buitenland.

De award is er voor merken die minder dan vijf jaar bestaan en die ontstaan zijn in België, zij het vanuit een startup of vanuit bedrijven die al op de markt aanwezig zijn. In de twee vorige edities werden Wasbar (2015) en Generous (2016) verkozen tot het beste nieuwe merk.

De wedstrijdjury wordt voorgezeten door Marc Michils (Algemeen Directeur van Kom Op Tegen Kanker) en wordt ondersteund door de expert hub Branding van BAM. Deze jury bestudeert verschillende criteria om de kandidaturen te evalueren, waaronder de elementen van differentiatie, acties die genomen werden om het merk te lanceren, de brand experience en de groei van het marktaandeel.

Voor de award 2017 kunnen bedrijven een kandidatuur indienen voor hun merk(en) of kan iedereen een sterk Belgisch merk nomineren. Dat kan tot 18 oktober via belgiumsnewbrand.be, zowel voor B2C- als B2B-merken.

De uitreiking van de award gebeurt op het BAM Marketing Congres op 7 en 8 december in Brussels Expo.