De YMCE-competitie voor België ontrolde zich gisteren in de gebouwen van Bisnode. UMA-voorzitter Bruno Liesse gaf het startschot door in zijn inleiding het belang van expertiseontwikkeling te onderstrepen: de meerwaarde van mediabureaus ligt immers in de kennis, de leergierigheid en het enthousiasme van hun medewerkers.
Om 9u30 maakten de 14 jonge media-experten kennis met de tot dan geheimgehouden adverteerder: Charlotte Blondeau, External Media & Advertising Manager bij BNP Paribas Fortis, gaf een briefing voor een campagne van het bankproduct Hello4You, met duidelijke kwantitatieve doelstellingen op de doelgroepen van jongeren en hun ouders.
De deelnemers werden daarna ingedeeld in 7 duo’s om vervolgens in 5 uur tijd een optimale mediastrategie uit te werken. Deze moesten ze dan in 12 minuten presenteren aan de YMCE-jury onder leiding van Charlotte Blondeau die werd bijgestaan door haar collega Ann Baggerman (Advertising & Media Manager bij BNP Paribas Fortis). De andere juryleden waren Véronique Destaebel (Sales Director bij IP TV), Rudi Janssens (Director Radio bij VAR), Laurent Moreau (General Manager van AQRate), David Grünewald (CEO van JWT), Véronique Debeer (Coordinator UMA Commision Educational), Filip Champagne (Director Marketing & Consultancy bij Bisnode) en organisator Danny Nijs van 360° Academy.
Na rijpe beraadslaging heeft de jury de volgende drie teams genomineerd:
o Jeltje Hellinckx (UM) & Jonathan Rijavec (Space)
o Elodie Usai (Initiative) & Laurie Habousha (Vizeum)
o Naomi Osorio (Carat) & Thomas Cornelis (PHD Media)
De UMA zal de winnaars bekendmaken op 28 maart tijdens de UMA Day in Kinepolis Brussel. Het winnende team zal de trofee ontvangen uit handen van partners IP en VAR.