In november 2014 hield Belfius een groot representatief kwantitatief onderzoek bij de lezers van haar magazine.
Maar liefst 96% verklaart tevreden te zijn met het magazine, 64% wil geen wijzigingen aanbrengen en 50% slaagt geen enkel nummer over. Bijna vier op vijf vindt dat het magazine zijn kijk op de bank positief beïnvloed heeft en 15% geeft het magazine al eens door aan familie of kennissen. Twee op drie merkt de voordelen en kortingen op en ondernam al eens actie na het lezen van het magazine.
Ter herinnering: Belfius Magazine telt 615.000 exemplaren en wordt door de bank drie keer per jaar verzonden naar haar beste klanten.
Alle resultaten vindt u hier.
Thierry Magerman van Custom Regie over branded magazines: De Belg krijgt vaak branded magazines in zijn of haar brievenbus, een service waar zij als abonnee of lid overigens (onrechtstreeks) voor betalen. Aan Franstalige kant heeft Touring Magazine het grootste bereik met 205.607 abonnees. In Vlaanderen staat VAB-Magazine met 298.794 exemplaren op de eerste plaats. Niet alleen hebben branded magazines een groot bereik, ze worden ook gesmaakt door hun lezers.