Behavioural targeting op Knack.be/LeVif.be: nieuwe mogelijkheden voor optimalisatie van campagnes

FacebookTwitterLinkedIn

De investeringen van Roularta Media Group in Big Data creëren nieuwe mogelijkheden. Het systematisch registreren van bezoekers en het analyseren van het surfgedrag, zorgen uiteindelijk voor een verfijnde ‘profiling`.

 

Roularta Media biedt, naast de bestaande adverteermogelijkheden op de websites en nieuwsbrieven, voortaan ook een nieuw gamma van ‘data driven` mogelijkheden aan, waarbij adverteerders de mogelijkheid krijgen campagnes te boeken op specifieke ‘behavioural` doelgroepen.

 

Het bezoek, klik- en leesgedrag van zowel anonieme als gekende bezoekers op de sites wordt bijgehouden en vastgelegd in gedetailleerde gebruikersprofielen, die permanent aangepast worden. Op basis van deze gebruikersprofielen worden groepen gedefinieerd van surfers met een specifieke interesse of (aankoop)intentie.

 

Behavioural targeting laat toe dat de adverteerder campagnes optimaliseert door deze te boeken op behavioural doelgroepen, en niet zozeer op vaste rubrieken of secties in de website.

 

Doordat de campagne enkel getoond wordt aan bezoekers met een specifieke interesse of aankoopintentie verbeteren de doorklik- en de conversieratio`s van de reclameboodschappen. Dit garandeert de adverteerder bijgevolg een hogere efficiëntie van de marketinginspanningen.

 

Knack.be/LeVif.be biedt zowel onsite-targeting als network-targeting.

 

Onsite targeting is gebaseerd op surfgedrag op Knack.be/Levif.be zelf. Doelgroepen die worden aangeboden zijn: Cars, Beauty, Building, Decoration, Entrepreneurs, Fashion, Culture & Entertainment, Gastronomy & Cooking, Health, ICT & E-business, Investment & Stock Exchange, Personal Finance, Sports, Travel & Citytrips, Trends Style en Video Watchers.

 

Dankzij de samenwerking met de partnersites Gocar.be, Autovlan.be en Immovlan.be biedt Roularta ook de mogelijkheid om aan network-targeting te doen. Daarbij wordt informatie over het bezoekersgedrag uitgewisseld en kunnen op Knack.be en LeVif.be ook bezoekers getarget worden die op zoek zijn naar een woning of wagen.