BD myShopi trekt omni-channel strategie door met myShopizine, een online en offline magazine

FacebookTwitterLinkedIn

BD myShopi lanceert een gloednieuw, gratis lifestyle magazine op 1,5 miljoen exemplaren: myShopizine. Daarmee heeft het bedrijf meteen het grootste consumentenmagazine van België in handen. De lancering is voorzien op 14 maart in Vlaanderen én Wallonië.

 

Dat BD myShopi in deze tijd van digitalisering uitpakt met een gedrukt magazine getuigt van een duidelijk geloof in de kracht van de brievenbus. “Niet vreemd, als je weet dat een recente studie van GfK naar het effect van ongeadresseerd reclamedrukwerk aantoonde dat gemiddeld 2 personen per gezin de reclamefolders lezen”, vertelt Tim de Witte, CCO van BD myShopi. “Als grootste speler in huis-aan-huis bedeling van reclamedrukwerk komen we daarom 4 keer per jaar met myShopizine, een eigen magazine op 1,5 miljoen exemplaren, bovenop het folderpakket dat we wekelijks bedelen in 4,3 miljoen brievenbussen.” 

 

myShopizine vertrekt vanuit een nieuw concept: de lezer volgt één van zijn/haar medeconsumenten tijdens een dagje shoppen – in  de supermarkt, bij de elektrozaak, naar de kapper, enz. Daarbij deelt de consument in kwestie zijn/haar indrukken over producten en merken die de revue passeren, wat interessant is voor de lezer om zelf de nodige inspiratie op te doen.

 

Doordat het magazine naast klassieke advertenties vooral native advertising aanbiedt, kunnen adverteerders veel makkelijker een echte connectie maken met de lezer en een waardevolle dialoog aangaan. “Met de toevoeging van native advertising bieden we onze adverteerders de mogelijkheid om op grote oplage in print een pak meer inhoud te geven aan hun boodschap. We gaan dus resoluut voor artikels die een echte meerwaarde vormen voor de traditionele en omni-channel consument”, vult De Witte aan.

 

Het consumentenmagazine wordt niet alleen gratis bedeeld in 1,5 miljoen brievenbussen – in een Nederlandstalige en Franstalige variant op 32 pagina`s – maar komt ook uit als interactief digitaal magazine. Dat sluit perfect aan bij de omni-channel strategie van BD myShopi, dat voor de creatie van het papieren en digitale magazine de samenwerking aangaat met het content marketingbureau Gicom (het agentschap achter o.a. het Delhaize magazine, red.). Het magazine richt zich op actieve VVA`s van 25 tot 54 jaar, die zowel online als offline op zoek gaan naar inspiratie en informatie over producten en merken.

 

Er staan dit jaar nog drie extra edities van myShopizine op de planning. “Onze lage kost per contact van €18 per 1.000 in combinatie met het immense nationale bereik vormt een duidelijke USP”, zegt Tim de Witte. “We zijn er dan ook van overtuigd dat myShopizine zal uitgroeien tot een vaste waarde in het magazinelandschap.”