BAM Marketing Congress maakt volledige line-up bekend

FacebookTwitterLinkedIn

Van 28 november tot 4 december vindt het ‘Digital First’ BAM Marketing Congress plaats. Tijdens het congres zullen er maar liefst 80 sprekers, waaronder 34 vrouwen, het digitale podium betreden met daarbij heel wat bekende Belgische én internationale experts.

“De Netflix voor marketinginspiratie en -educatie. Zo zou ik deze 39ste editie van het BAM Marketing Congress benoemen”, klinkt het bij congresvoorzitter Alex Thoré (Magis Company). Alle presentaties, debatten en workshops zullen na het congres immers nog drie maanden lang online te bekijken zijn voor wie zich voor het congres heeft geregistreerd. “Dit aspect is heel belangrijk. We beseffen heel goed dat mensen zich geen zes dagen kunnen vrijmaken. En daarnaast is het voor je brein ook gezond niet te veel speeches na elkaar te volgen of bepaalde zaken nog eens te herbeluisteren.”

Content is king

Dat drie maanden geen overbodige luxe is, mag blijken uit het programma dat de congrescommissie heeft samengesteld. “Netflix biedt een mooie mix van films en series, wij kiezen voor een mix van keynotes, sessies over de 6 pijlers van het meaningful marketing framework en industry & thematic series. Het programma gaat dan ook van Christian Van Thillo (DPG Media) over Alexander De Croo tot internationale experts als Jodie Jackson (auteur van ‘You are what you read’) en Rachel Botsman (auteur van ‘Who can you trust?’).”

Aan adverteerderskant vallen namen als topmanagers Johnny Thys, Guillaume Boutin (Proximus) en John Porter (Telenet) op. “Maar evengoed brengen we met Aude Mayence (Delhaize), Kris Michiels (Unilever) en Thomas Lejeune Debarre (Decathlon) samen op het podium. We proberen zowel ‘directe’ inspiratie te bieden als de deelnemers ook een breder kader te geven of te laten reflecteren. Met ‘Team Human’-auteur Douglas Rushkoff bijvoorbeeld.”

Met 80 sprekers ligt het aantal in lijn met dat van vorig jaar. “We gaan verder op het nieuwe à la carte concept dat we in 2019 startten”, zegt Alex Thoré. “Maar het niveau ligt nog hoger dan vorig jaar. Dit congres is inhoudelijk misschien zelfs sterker dan een actuele universitaire opleiding in marketing en business. Net daarom is het in deze turbulente tijden een aanrader voor niet alleen marketeers en mediamensen, maar ook voor ondernemers en business leiders.”

Naast inhoud is natuurlijk ook de vorm van belang. Opvallend bij dit digitale congres zijn de netwerkmogelijkheden die worden geboden. “We zullen niet alleen een chatfunctie aanbieden om inhoudelijke gesprekken aan te knopen, ook een los babbeltje zal zeker mogelijk zijn. Digitaal kan dat ook.”

De ticketprijs voor het BAM Marketing Congress wordt trouwens bewust laag gehouden, net om zoveel mogelijk professionals, ook van KMO’s, de kans te geven het te volgen. “De prijs is afhankelijk van wanneer je het ticket aankoopt en of je BAM-lid bent of niet”, vertelt Alex Thoré. “Maar vanaf 139 euro om 80 sprekers in de loop van 3 maanden tijd te kunnen bekijken en beluisteren, is een zeer scherpe prijssetting.”