BAM Marketing Congress maakt meaningful marketing tastbaar

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Op 6 en 7 december kwam de Belgische marketingwereld naar jaarlijkse gewoonte samen voor het BAM Marketing Congress. Het werden twee succesvolle dagen met 20 sprekers uit 7 verschillende landen. Dat de meningen, statements en learnings ook zo divers waren, toont aan in hoeverre het marketingvak zoekende is. Meaningful marketing – het thema van het congres – kan hier richtinggevend zijn.

De eerste donderdag en vrijdag van december betekenen traditiegetrouw verzamelen geblazen op de Heizel voor het Belgische marketingheir. Dat gebeurde ook dit jaar in groten getale. Thema van het Marketing Congress was ‘The Meaningfulness of Marketing’.

Met keynotes speeches van onder meer Bob Hoffman (Ad Contrarian), Simon White en Ynzo van Zanten werd het een editie met tal van hoogtepunten, maar ook met veel discussiepunten. Het is duidelijk dat marketing op een belangrijk kruispunt staat. Dat zorgt voor onzekerheid bij marketeers.

Meaningful marketing kan hierbij de richting aanwijzen. Daarom greep BAM dit congres ook aan om een volgende stap te zetten om meaningful marketing tastbaar te maken. De vereniging presenteerde immers een model waarmee bedrijven aan de slag kunnen.

Op www.marketingcongress.be zijn foto’s en filmpjes terug te vinden en in de Gazette – die begin januari bij BAM-leden en congresdeelnemers in de bus ligt – wordt verder ingezoomd op een aantal topics die aan bod kwamen.

Dit congres was trouwens de laatste editie onder leiding van congresvoorzitter Jean Cornet (Deloitte). Hij geeft volgend jaar de fakkel door aan Joke Claessen (freelance) en Grégoire Van Cutsem (Touring). Zij zullen het congres – dat in 2019 op 5 en 6 december plaatsvindt – een nieuw elan meegeven. Daartoe lanceren ze de BAM Gang, een Facebookpagina waarin het congresteam iedereen die wil op de hoogte houdt van de vorderingen en peilt naar ideeën en mogelijke initiatieven.