BAM biedt opleidingstraject op maat

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Bijleren is een van de belangrijkste pijlers van BAM. Daarom past de organisatie ook het opleidingsaanbod aan de noden in de markt aan. Er kan nu ook een gepersonaliseerd individueel traject samengesteld worden, naast het maatwerk voor de bedrijven via de bestaande In-Company opleidingen.

Pascale Cambie, Director BAM Learn verklaart: “Ook in marketingopleidingen komt er een disruptie. Er zijn tal van spelers die zorgen voor een groot, maar sterk inwisselbaar aanbod. Bovendien worden nieuwe opleidingen toegevoegd naargelang er zich nieuwe technologieën of nieuwe technieken aandienen, maar nooit wordt het volledige plaatje in vraag gesteld, terwijl marketing heel sterk veranderd is door de komst van het digitale. Dat zorgt ervoor dat de 50-jarige marketeer niet noodzakelijk meer het meest ervaren is in elk domein, terwijl jongeren dan weer soms basiskennis missen. Evolueren naar opleidingen op maat is dus een conditio sine qua non.”

Levenslang leren

De nieuwe baseline ‘Lifelong meaningful education for marketing enthusiasts’ vat het helemaal samen. “Iedereen wil zijn skillset verbreden of verdiepen naargelang zijn eigen noden en op zijn eigen manier”, legt Nele Vanhecke (co-voorzitster van de Expert Hub Education) uit. “Dat betekent dat we het aanbod zo personaliseerbaar mogelijk moeten maken en marketeers helpen groeien doorheen hun carrière door relevante ondersteuning te bieden in hun traject op vlak van vaardigheden, kennis en netwerk.”

Discover en Develop

Voor 2019 vertrekt BAM van twee levels: Discover en Develop. “We willen dit jaar al de eerste stappen zetten”, verklaart Pascale Cambie. “We gaan meer personalisatie toevoegen, maar vertrekken nog van het feit dat mensen graag advies krijgen over wat voor opleiding ze best volgen. Daarom bieden we nog steeds een aantal ‘packages’ zoals Digital Explore en Marketing Update. Elke sessie daaruit kan echter ook ‘à la carte’ gevolgd worden. Of je splitst een aantal sessies over een aantal medewerkers. Ook dat kan. En zo is de link snel gelegd naar het uitwerken van een op maat uitgewerkte opleiding voor complete teams, de In-Company trainings.”

Tegenover de afgelopen jaren zullen de opleidingen meer de link leggen tussen ‘traditionele’ en digitale marketing. En er zal nauwer worden toegezien dat het resultaat van een opleiding per deelnemer kan gemeten worden, waarna certificaten kunnen uitgereikt worden. “Hiervoor werken we ook onder andere samen met Odisee Hogeschool”, aldus Pascale Cambie. “Deze Europese alignering is toch wel belangrijk in een sector waarin een carrière snel de internationale toer kan opgaan.”