B2B-communicatiebureaus BBC en ARK BBN smelten samen

FacebookTwitterLinkedIn

Het Mechelse communicatiebureau BBC en ARK BBN uit Rupelmonde gaan hun krachten bundelen. Beide bureaus hebben een complementaire klantenportefeuille en streven ernaar om hun klanten sterker te maken via heldere en creatieve B2B-communicatie. Daarnaast is er een toenemende vraag naar specialisten op het vlak van B2B-merkenstrategie en van de nieuwste marketingtechnieken.

Vanuit Mechelen en Gent

BBC en ARK BBN starten een nieuw kantoor vlakbij het station Gent-Sint-Pieters. Het team van Rupelmonde zal begin januari naar daar verhuizen. “In Gent vinden we het talent dat we nodig hebben”, zegt Ben Verleysen, de oprichter en zaakvoerder van ARK BBN. “Vele specialisten in spe studeren hier af. Gent is ook de stad van de start-ups in onze domeinen. Samenwerking met deze jonge bedrijven maar ook met gevestigde waarden zoals Showpad wordt nog makkelijker.”

Focus puur B2B

Jordan Audenaert en Ben Verleysen worden respectievelijk managing partner van BBC Mechelen en BBC Gent. Anton Loos wordt overkoepelend managing director. De focus is en blijft B2B. B2B-communicatie is al langer dan vandaag een complexe verstrengeling van offline en online kanalen waarin de doelgroepen op een zo persoonlijk en relevant mogelijke manier geïnformeerd worden. Teamwork tussen creatieven, planners, developers, analysten en specialisten is cruciaal om krachtige communicatie te maken. Samenwerken om sterker te worden. Niet om groter te worden, maar om de meest efficiënte en inspirerende B2B-communicatie voor hun klanten te kunnen maken. “Dat is en blijft onze voornaamste ambitie”, klinkt het in koor.

50% internationaal

Dankzij de samenwerking gaat BBC het nieuwe jaar in met 55 collega’s die zowel nationale als internationale campagnes ontwikkelen. Nieuwe communicatietechnieken en -tools zoals Hubspot en Showpad maken vandaag al de B2B-communicatie efficiënter en persoonlijker. Het E3-netwerk dat wereldwijd 28 B2B-bureaus telt, en waar BBC al sinds 1999 België in vertegenwoordigt, wordt bij internationale campagnes volop ingezet. Die maken zo’n 50% van het werk van BBC uit.