AP Hogeschool Antwerpen start met postgraduaat Content Marketing

FacebookTwitterLinkedIn

Bijna elk bedrijf zet vandaag in op content marketing: een discipline die zich situeert op het raakvlak tussen marketing, media, PR en journalistiek. Bij content marketing kiezen bedrijven niet voor de harde verkoopstaal of promoties, maar delen ze relevante informatie en verhalen om zo stapsgewijs een publiek op te bouwen en aan zich te binden. Content marketeer is dan ook één van de meest trending functies van het moment.

Chris Van Gils, lector Content Marketing bij AP Hogeschool en een van de drijvende krachten achter de nieuwe opleiding, legt uit: “In content marketing komen verschillende kennisdomeinen en skills samen: strategisch inzicht in merken, conceptueel denken, content creatie, journalistiek, marketing- en salesinzichten en account management. Al die zaken worden vandaag nog niet in één hogeschoolopleiding aangeboden. Net daarom is er zo veel vraag naar degelijk opgeleide profielen.”

Als gewezen Director Content Marketing en Director Strategy bij Sanoma en zelfstandig content architect, beschikt Van Gils over jarenlange praktijkervaring in het vakgebied. Ze zal samen met collega’s Frederik Picard en Frederik Marain het postgraduaat opstarten. Alle drie combineren ze hun job als lector met een eigen bedrijf of zelfstandige activiteit. Naast deze drie docenten zullen nog een hele reeks andere experten lesgeven over hun specifieke vakgebied binnen het postgraduaat.

“We vinden het belangrijk om de theorie zo veel mogelijk aan de praktijk te koppelen. Op die manier zien onze studenten onmiddellijk het verband tussen beide. Tegelijk spreken we zowel de taal van de student als die van het werkveld. Dat zorgt voor een hands-on aanpak en commerciële mindset in de lessen”, aldus Van Gils.

Met het postgraduaat mikt de hogeschool zowel op pas afgestudeerden als op mensen met werkervaring die hun kennis en competenties willen uitbreiden. Ze biedt bijgevolg twee versies aan: het postgraduaat Content Marketing en het postgraduaat Content Marketing Extended. De Extended versie voorziet een stage bovenop het bestaande programma en richt zich tot pas afgestudeerden.

Er kunnen 35 deelnemers de opleiding volgen. Op woensdag 26 juni om 20u organiseert de AP Hogeschool in Campus Meistraat 5 in Antwerpen een infoavond over het postgraduaat. Geïnteresseerden kunnen zich vanaf vandaag tot 28 juni voorinschrijven via www.contentrules.be. Op basis van cv, motivatiebrief en een intakegesprek wordt vervolgens een definitieve selectie gemaakt.