Analyse CIM Radio golf 2017-1 door MEDIALAAN

FacebookTwitterLinkedIn

Het CIM heeft vanmorgen de nieuwe luistercijfers voor de Vlaamse radiomarkt bekend gemaakt. Deze resultaten bestrijken de periode van 7 januari tot en met 15 april 2017.

Qmusic haalt 11,1% marktaandeel op 12+ en blijft hiermee de derde grootste radiozender in Vlaanderen. In bereik is Qmusic de tweede grootste zender met 760.000 Vlamingen die dagelijks luisteren. Joe haalt 8,4% marktaandeel op 12+ en haalt daarmee 1 van de beste scores van de afgelopen jaren.

Wilfried Celis, Sales Director MEDIALAAN: “Het medium Radio blijft ontzettend populair en zo ook ons zenderaanbod. Qmusic en Joe herbevestigen op de belangrijkste commerciële doelgroep 18-54 en realiseren samen 28,5% marktaandeel, wat interessant is voor onze adverteerders.”

Iwan Reuvekamp, programmadirecteur radio: “We blikken terug op een fijn voorjaar. We hebben weer heel wat zotte projecten kunnen steunen met de Plezante Premies bij Qmusic en Joe heeft alle broers en zussen in Vlaanderen op een piëdestal gezet met de Heilige Broer- en Zusdag. We kijken nu uit naar de zomer waar we met onze beide zenders onze luisteraars opzoeken: we openen opnieuw ons Q-Beach House en Joe maakt live radio op heel wat zomerevents. Ondertussen zijn we achter de schermen volop bezig met de voorbereidingen van het najaar, al houden we die plannen nog even geheim.”

Qmusic start op 1 juni, met de Foute Maand om af te tellen naar de Foute Party op 30 juni 2017 in Flanders Expo in Gent. Op 1 juli opent Qmusic opnieuw de deuren van het Q-Beach House in Oostende. Joe staat vanaf maandag 19 juni tijdens Celebrate the 90’s helemaal in het teken van de iconische jaren ’90. In de zomer trakteert Joe op ijsjes met de Joe-ijskar en trekt de radiozender met de Joe-feestbus naar heel wat zomerevents in gemeenten en steden om live radio te maken.