AMMA duidt genomineerden aan in 6 categorieën

FacebookTwitterLinkedIn

De expertgroepen van de AMMA jury, onder leiding van voorzitster Nathalie Rahbani, debatteerden via Google Hangouts om binnen 6 categorieën de 5 beste dossiers te nomineren.

Voor Innovation & Development of the Year, dat een initiatief bekroont voor een opmerkelijke bijdrage aan de ontwikkeling van een medium of aan de kennis van de markt, ziet de lijst der genomineerden er als volgt uit:

  • Semetis / Data-driven video without transcoding (Carglass)
  • Roularta Media & Space / Passport & Blockchain (Engie)
  • Wavemaker / Here is the Era of Voice Marketing
  • JCDecaux / Programmatic DOOH Trading – VIOOH Exchange
  • Semetis / Dynamic Audio Personalization (Scarlet)

Dit zijn de 5 namen op de shortlist van de felbevochten categorie Best Media Strategy:

  • Vizeum / Leffe 0.0% Launch Campaign (AB Inbev)
  • Mindshare / Magic Vegetables (Delhaize)
  • PHD / Introducing a North Star Metric (Mercedes-Benz)
  • Wavemaker / Leo, crazy break for 80 years (Mondelez)
  • Maxus / New 208 (Peugeot)

Binnen de categorie Best Creative Media Use worden deze 5 cases doorverwezen naar de finale jury:

  • ZIGT / Meer dan je CV (Actiris)
  • Havas / Hey Google & DOOH (Orange)
  • Vizeum / Don’t Drink & Drive (Jupiler)
  • LDV / Gebouwd voor Belgische wegen (Mitsubishi)
  • OMD / Zoe Air Quality Campaign (Renault)

De top 5 binnen de categorie Best Use of Data & Performance Marketing ziet er als volgt uit:

  • HybridAgency / Performant Webshops (AVA)
  • Havas / Store Visit (Burger King)
  • iProspect / Black Friday (Estée Lauder)
  • Space / The Counter Culture (FCA)
  • PHD / Not just another algorithm (Telenet)

De awards voor de categorie Best Use of Native & Content zullen verdeeld worden tussen onderstaande campagnes:

  • Roularta Media & Maxus / The Perfect Click (Huawei)
  • Wavemaker / Leo & Lea, Lovestory of the Year (Mondelez)
  • Mediahuis / De Plezantste Gemeente (Nieuwsblad & AXA)
  • PHD / YUGO, Rebirth of Freestyler (Telenet)
  • Mediacom / Rescue Drivers (Volkswagen)

En tenslotte zijn dit de genomineerden in de categorie Best Use of Interactive:

  • Ogilvy Social.Lab & UM / Elections (Fanta)
  • Ogilvy Social.Lab & UM / Haunted by the Dark (Fanta)
  • Publicis Groupe / Becoming Belviva (Lutosa)
  • Wavemaker / Leo, a crazy break (Mondelez)
  • DPG Media / Streekproducten 2019 (VLAM)

De UMA Day van 31 maart met de presentaties van de genomineerde campagnes kan dit jaar helaas niet doorgaan omwille van het coronavirus. De UMA zal in overleg met CommPass een andere manier uitwerken om de dossiers toch te kunnen delen met de sector, via webinars of video’s.

De volgende afspraken die (onder voorbehoud) wel doorgaan zijn op dinsdag 26 mei (Research & Innovation Session) en op donderdag 28 mei (Ceremony).