AMMA: De reacties van de gelukkige winnaars

FacebookTwitterLinkedIn

20 mei was het zover. Dan werden de langverwachte AMMA uitgereikt aan de sector. Enkelen onder hen lieten alvast hun reactie optekenen, die we hieronder graag meegeven.

Christine Brone (CEO PHD): “To top off this amazing day, we were awarded Media Agency Of The Year! 2020 was a year to remember. And above all, a year for PHD to be proud of. We would like to thank in first instance our clients for having chosen to work with us. And of course our amazing team for their dedication, their drive, their reliability, their resilience and persistence. An agency is a sum of individuals who do their utmost every day for their clients, faster – stronger-better-more creative-smarter. “Good is never good enough” is our mantra. A team that ensures a rock-solid reputation and is the powerhouse behind our growth.” (Via Facebook)

Wim Jansen (CEO JCDecaux Be-Lux & Israel): “Congrats to the JCDecaux teams…! Not only did we won the exclusivity contract of Brussels, we won today the prestigious Media Industry Amma Award for Best Media Sales House in Belgium! And an Innovation & Développement Award. Very proud of all the teams, great work, passion always delivers!” (Via LinkedIn)

DPG Media, dat met maar liefst 6 AMMA naar huis ging, is natuurlijk verheugd.

  • Bronze: Media Sales House of the Year (Big Players)
  • Bronze: Media Resilience – A year of encouragement
  • Silver: Media Brand of the Year – VTM
  • Gold: Best Use of Native & Content – Humo’s Krasse Knarren
  • Bronze: Best Use of Native & Content – DELA
  • Bronze: Best Creative Media Use – Bebat
  • Gedeelde 7de award met NP – Bronze: Media Sales House of the Year (Dedicated Players)

DPG over hun Gold AMMA: “In Humo’s Krasse Knarren bracht Humo, onder het toeziend oog van stamvader Guy Mortier, enkele bekende straffe koppen samen voor een blik op hun professionele leven na 60. De artikels werden niet over het onderwerp, maar door het onderwerp geschreven. Een campagne lanceren die nog dichter bij het DNA van native advertising staat? Onmogelijk”.

Lees hier het volledige persbericht.

Luc Suykens, Media Personality of the Year (UBA): “Het heeft mij zeer geraakt om deze mooie woorden te horen van de jury-voorzitter Christine Jean. Na 32 jaar te mogen werken voor P&G en mijn betrokkenheid bij de Belgische media doet het mij veel plezier dat de kwaliteit van integriteit bovenaan staat. Met groot genoegen draag ik voortaan bij aan de opdracht van UBA om de media- en adverteerderscommunity te versterken”.

Clear Channel ontving een Gold AMMA in Media Resilience, een prijs in het leven geroepen met het afgelopen jaar indachtig. Jan De Moor: “Clear Channel heeft met trots de Gold Award in de categorie ‘Media Resilience’ in ontvangst mogen nemen. Deze prestigieuze prijs is een bekroning van de pioniersrol die Clear Channel heeft vervuld door het leveren van een concrete bijdrage voor het algemeen welzijn tijdens het jaar van de Covid-19 crisis.”

Lees hier het volledige persbericht.

LN24, de non-stop nieuwszender, sleepte een Gold AMMA in de wacht als Media Brand of the Year. De zender bestaat pas sinds september 2019, maar groeide met mooie cijfers. In een reactiefilmpje komen we onder meer te weten dat LN24 op al zijn platformen aanzienlijke records kan voorleggen: het heeft zowaar zijn bereik op 40+ op een jaar tijd verviervoudigd. Meer nog, geeft LN24 ook aan in de video, elke week mag het 2,5 miljoen kijkers verwelkomen.

Joan Condijts (Cofondateur, CEO LN24): “LN24 wins the Media Brand of the year award ! Congratulations to our entire team !” (Via LinkedIn)

Stephan Salberter (LN24): “La récompense de LN24 en tant que Media Brand of the year est le fruit d’un accomplissement collectif. Bravo à tous” (Via LinkedIn)

Bekijk de volledige reactievideo.

Steven De Deyne (Head of Media and Production Competence Center at Proximus): “Ik denk dat het vooral een erkenning is voor het werk en change die we met Proximus hebben kunnen realiseren. Positieve growth op elk vlak. Waar ik enorm fier ben op de manier mijn team dit heeft bol gewerkt.”

Els Thielemans (CEO Maxus): “I am extremely proud of what we have been able to accomplish together with Proximus. Together we operate as 1 complementary team that is build on respect and confidence and has a joint mission to Lead Change & Think Possible. We’ve been able to create a new vibe, a new way of working and new and improved work. So glad this has resulted in 3 AMMA awards this evening: Best creative media use (silver), Best strategy (bronze) and a well deserved price for Steven De Deyne as Advertiser of the Year !!!” (Via Facebook)

Peter Quaghebeur (CEO Mediafin): “Vandaag 2 AMMA’s gewonnen met Trustmedia. Top gedaan. Proficiat aan het ganse team. Watch Mediafin. We’re going places.” (Via LinkedIn)

Laura Monteleone (Client Manager, Mindshare Belgium): “So proud that we won the Gold AMMA Award of the Best Media Strategy for Delhaize SuperPlus. This is the result of a great collaboration between the best team Mindshare Belgium Delhaize Belgium TBWA\Belgium.” (Via LinkedIn)