Alex Thoré: Tijd voor zinvolle marketing

FacebookTwitterLinkedIn

We zijn in crisis… we moeten onze marketingacties stoppen! Het is juist.. we zitten in een crisismoment. Het is daarentegen onjuist om marketing te stoppen… er is juist meer nood aan ‘meaningful marketing’ op dit moment. Bart Lombaerts omschreef in zijn boek ‘Meaningful Marketing’ een 7-tal vormen in deze denkrichting.

Als merk is nu het moment om meer zinvol te zijn op een nuttige, behulpzame of gemeenschappelijke manier. Ik denk maar aan de bouwondernemingen die hun mondmaskers naar de ziekenhuizen brachten; de telecomspelers die meer belminuten en data thuis toelaten; de FMCG-producenten en retailers die thuisconsumptie gaan ondersteunen; de omschakeling van een restaurant naar een traiteuraanbod; of de BtoB-voedingsbedrijven die advies-webinars opzetten voor die restaurantuitbaters.

In een tweede stadium van deze crisis, op het moment dat de viruspiek zichtbaar is met de bijhorende groei in geloof, kunnen we weer meer inspirerend gaan marketen.

Meer informatie op PUB.be.