Laden Evenementen

UPP Infosessie: Nieuwe advertentiemogelijkheden voor KMO-uitgevers

12:30 - 16:00
FacebookTwitterLinkedIn

KMO-uitgevers hebben het niet makkelijk om hun publicaties onder de aandacht te brengen van (nationale) adverteerders, reclame-agentschappen en mediabureaus. Dit is het gevolg van:

1) het gebrek aan tijd en middelen om de nodige aandacht en visibiliteit te kunnen creëren

2) de perceptie van de adverteerders, reclame-agentschappen en mediabureaus (op basis van Nielsen-metingen) dat het aandeel van tijdschriften in de totale Belgische reclamebestedingen nog slechts 6,8% bedraagt.

 

Deze infosessie wil magazine-uitgevers in het eerste deel informeren over de nieuwe mogelijkheden die het digitale platform PrintAdBooking.com, het eerste Belgische programmatic platform voor de magazinepers, te bieden heeft voor KMO-uitgevers. Meer dan vroeger zijn nu ook KMO-uitgevers in staat hun publicatie(s) en advertentiemogelijkheden rechtstreeks en professioneel voor te stellen aan de (nationale) adverteerders, reclame-agentschappen en mediabureaus.

 

In het tweede deel komt Nielsen toelichten hoe de MDB-pige (het meten van de reclame-aanwezigheid in diverse media) functioneert en hoe het komt dat de tijdschriftensector in het algemeen zwaar onder zijn gewicht speelt met alle gevolgen van dien qua perceptie van het medium tijdschriften bij de media-buyers. Nielsen geeft enkele pistes aan hoe deze onderwaardering aangepakt kan worden in het belang van het medium tijdschriften.

 

Waar? Bij Corelio: A.Gossetlaan 30, 1702 Groot-Bijgaarden.

 

Wanneer? Donderdag 25 November 2015 van 12u30 tem 16u.

 

Programma?

12u30 – 13u15: broodjesmaaltijd

13u15 – 14u30: infosessie deel 1 (PrintAdBooding.com)

14u30 – 15u00: koffiepauze

15u00 – 16u00: infosessie deel 2 (Nielsen)

 

Sprekers?

Deel 1: Serge De Schryver (mede-oprichter) & Patrick Steinfort (mede-oprichter en managing director) van PrintAdBooking.com

Deel 2: Marie-Anne Stevens (Client Manager) & Mathieu Legrand (Marketing Manager) van Nielsen

 

Inschrijvingen?

Stuur een mail naar info@upp.be met als onderwerp infosessie “Nieuwe advertentiemogelijkheden”. Vermeld in uw mail uw naam, e-mailadres, functie, bedrijf en telefoonnummer.