Laden Evenementen

GRP Symposium – De media markt: afvoeren of toekomstbestendig?

08:30 - 14:45
FacebookTwitterLinkedIn

Het thema voor het GRP Symposium in september is darwiniaans. Onze carrièreduur, ons mogelijk professioneel welslagen, hangen af van onze capaciteit om consumentengedrag, mediagedrag en de verschillende praktijken van ons vak te begrijpen en hierop te anticiperen.

 

Als we dat in vragen zouden formuleren, zou dat dit geven: Moeten we het relatiemodel tussen mediabureaus en regies wijzigen? Waarom worden sommigen onder ons beschouwd als « influencers » ? Beïnvloeden ze echt de opinie? Zullen de nieuwe verkoop- en aankooptechnieken zoals Real Time Bidding, Programmatic Buying, gelinkt met « big data » die de contacten kwalificeren, de huidige verkooptechnieken omver gooien? Bestaat er nog zoiets als mediacreativiteit? En is er toevallig een goed boek dat we absoluut gelezen moeten hebben?

 

Het format van het volgende GRP Symposium is anders: een halve dag is immers niet genoeg voor dit programma dat overigens niet geschikt is voor de achteruitkijkers onder ons.

 

Programma:

 

08:30  Onthaalkoffie

 

09:00  Presentatie van het programma

Wout DOCKX, Voorzitter van de GRP

 

09:10  Cannes Media Lions

Sylvie IRZI, Managing Director Initiative Belgium/MediaBrands, vertegenwoordigde België dit jaar in de Media Lions jury Cannes 2013. Zij geeft het antwoord op de vraag: « Is de confrontatie met de beste cases ter wereld van deze editie 2013 werkelijk een bron van inspiratie? »

 

09:40  Het M.E.D.I.A. project : stop of verder?

Enkele maanden geleden startten de regies (R12) en de mediabureaus (UMA) met een uniek project rond analyse, uitwisseling, opleiding. Anny SCHMIT, Coördinatrice M.E.D.I.A., geeft een debriefing, beginnend met de opzet, de voornaamste learnings van de studie, de acties waaronder de fameuze « webinars » die werden georganiseerd. Wout DOCKX nam de uitdaging aan wat opleiding betreft en zorgde voor een volledig vernieuwd programma van de « GRP Mediaschools ». Gooien we na de eerste ronde de handdoek in de ring of gaan we verder?

 

10:20  Koffiepauze

 

10:45  Media Influentials : connected media actors, meer dan een fantasie?

Ze komen uit de reclame, de media en de marketing, ze zijn actief op de sociale netwerken, blogs en/of Twitter. Dat maakt van hen « influenceurs », die de aandacht trekken, kritiek durven te uiten, gepassioneerden zoals zij met elkaar verbinden. Is het een nieuw spelletje, een manier om (bij) te leren, kennis en ervaringen te delen, of een manier om niet in slaap te dommelen? Welke lessen trekken onze geconnecteerde gasten uit deze interacties? Rond de tafel zitten o.a. Hugues REY, CEO, Havas Media, Valérie MORFITIS, Country Media Manager Unilever Belgium, en  Damien VANACHTER, Digital Sherpa, – onder voorbehoud

 

11:45  Back2books 2013

Na een eerste geslaagde editie in 2012 komt de GRP terug met enkele inspirerende boeken voor de media- en marketingsector. Een boek laat soms een onderwerp of persoonlijkheid ontdekken op een « slower » format dan onze dagelijkse zappinglectuur. Pierre VANDERBECK, Director of Strategy, RMB is een adept.

 

12:00  Lunch

 

13:00  Bang van de toekomst? Gelijk hebt u, want die is nu!

Niets is geruststellender dan wat we al kennen. Maar het kerkhof van ondernemingen van onze sector (media, consultancy bureaus, specialisten) ligt vol actoren die niet met hun tijd zijn meegegaan. Benoît MICHIELSENS, Tracking & Data Analyst van Amnet/Aegis Media, legt ons de nieuwe internetaan – en verkoop modellen uit  (Real Time Bidding, Programmatic buying, …). Jennifer THERAGE, RMB, en Isabelle LAMBERT, RMB, die de “Executive Master in Marketing & Advertising” (Solvay Brussels School/BMMA) volgen, discuteren met de professionals uit de sector: zijn deze modellen toepasbaar voor de “klassieke” media? Rond de tafel: Benoît MICHIELSENS, Erik PORTIER, Linchpin, Thierry TACHENY en Pierre VANDERBECK.

 

14:30  Conclusies

Wout DOCKX, Voorzitter van de GRP

 

Inschrijven kan hier.