Laden Evenementen

GRP Media School Advanced – Day 1

09:00 - 17:00
FacebookTwitterLinkedIn

De voortschrijdende digitalisering heeft de hedendaagse consument helemaal “connected” gemaakt. Hij heeft nu uitgebreide middelen om zich te informeren, om te reageren en om te beinvloeden. Daardoor is het “traditionele model” van push communicatie onder druk komen te staan en moet een mediastrategie vandaag helemaal anders aangepakt worden. Paid, Owned en Earned media eisen daarbij een evenwaardige plaats op, en de juiste balans vinden tussen deze kanalen is ”the new art of recommendation”.

Het ontwikkelen van een strategie vereist dan ook een toenemende kennis van alle facetten van het communicatie gebeuren. De veranderende consument dient te worden belicht. Hij is lang niet meer zo trouw en veel beter geinformeed. Wat zijn de gevolgen voor het bouwen en onderhouden van merken?  Wat zijn de gevolgen voor de retail? Hoe krijgen we deze consument “engaged” zodat hij op zijn beurt een rol kan spelen in onze communicatie? Hoe kunnen we de digitale funnel optimaliseren, met een maximale impact maar ook een zo hoog mogelijke actie en interactie?

De GRP heeft aandacht voor deze evolutie en heeft de ‘Advanced’ cursus verder aangepast. Het centrale thema blijft “challenging the status quo!”: losgeraken van hoe we het altijd al gedaan hebben, en durven nieuwe paden inslaan. Daarvoor is meer kennis nodig van inhoudelijke elementen als merk en consument, waarvoor we in de lessenreeks gereputeerde sprekers hebben kunnen aantrekken. De rode draad in deze cursus zijn de cases uit de praktijk, waarmee de sprekers hun visies en adviezen tastbaar en bevattelijk kunnen maken.

  • 9:00-10:20      Strategy in Action: the battlefield experience by Johan Putseys, Owner, p-values.com (NL)
  • 10:30-12:00     De nieuwe consument by Fons Van Dyck, Managing Director, Think BBDO (NL)
  • 12:10-13:10     De veranderende retailwereld – een verhaal van Bricks en Clicks by Wim Boesmans, Head of POS Measurement, GfK Belgium (NL)
  • 13:50-15:20     Understanding the consumer Identity & Branding by Bruno Liesse, Managing Director Carat (FR)
  • 15:30-17:00     Identity & Branding by Marc Soumillion, Merk -en communicatiestrateeg, Res-sence (NL)