Laden Evenementen

GRP Master Class @ UBA Academy: Mediaplan Evaluation

08:45 - 12:30
FacebookTwitterLinkedIn

Hoe de effecten van een mediaplan beschreven worden en hoe we deze effecten naar waarde kunnen beoordelen? Traditioneel worden mediaplannen uitgedrukt in GRP, OTS en dekking. Deze metrics meten in de eerste plaats in welke mate boodschappen geleverd worden. De volgende stap is dan ook de link tussen deze levering en de resultaten die teweeggebracht worden – die men beoogt. Met de opkomst van de digitale media zijn er nieuwe metrics naar voor gekomen die verschillen van het traditionele jargon. Essentieel is hier dat resultaten goed gevolgd kunnen worden, maar niet noodzakelijk op hetzelfde niveau als bij traditionele media.

 

Doelstellingen van deze sessie:

•    Begrijpen van de metrics GRP, OTS en dekking

•    Begrijpen hoe de efficientie van campagnes kan bepaald worden

•    De verschillen kennen in de evaluatie tussen traditionele en digitale kanalen

•    Begrijpen wat men correct kan vergelijken en wat niet

 

Docent: Wout Dockx (GfK Audimetrie Belgium)

 

Programma

08u45: Onthaal

09u00: De traditionele metrics

10u40: Pauze

11u00: De digitale metrics

12u30: Einde

 

Locatie: UBA, Antwerpselaan 2, 1853 Strombeek-Bever. Routebeschrijving en parkingplan op www.ubabelgium.be.

 

Inschrijvingsformulier: klik hier.