Laden Evenementen

CIM Workshop: Crossmedia Study (Online)

09:00 - 12:00
FacebookTwitterLinkedIn

Het CIM heeft in het voorjaar een nieuwe cross media studie gepubliceerd waarin voor verschillende economische sectoren de doelgroepen en touchpoints in één analyse worden samengebracht.

In feite worden er twee studies gecombineerd.

  1. De Target Group Monitor (TGM) brengt de aankoopgewoontes en attitudes van consumenten in kaart.
  2. De Consumer Decision Journey (CDJ) meet de rol van verschillende communicatiekanalen en contactmomenten in het beslissingsproces van consumenten.

De eerste studie ligt in lijn van de vroegere PMP/TGM CIM-studies. De tweede is verwant met de studies over communicatiekanalen zoals agentschappen die hebben ontwikkeld in de loop der jaren.

Deze frisse combinatie van klassieke ingrediënten opent nieuwe perspectieven voor wie vandaag strategische communicatie-aanbevelingen wil onderbouwen. Tegelijk is het duidelijk dat dit type data méér vraagt dan een simpel dashboard. Het vergt van de gebruiker enige achtergrondkennis en interpretatievermogen.

In de aanloop van deze workshop willen we u vragen om de presentatie (18′) die Bernard Cools (Chief Intelligence Officer bij Space) gaf op het Symposium van 19/9 door te nemen. Dit geeft reeds een goed beeld van de studie, zijn mogelijkheden en issues. Ze kan hier bekeken worden – gelieve uw email en naam in te geven bij de start van de visie.

Workshop

Voor een aantal mensen in de markt is dit geheel nieuw. Daarom heeft CommPass, in samenspraak met het CIM, besloten om een workshop in te richten waarbij we potentiële gebruikers willen samenbrengen met ervaringsdeskundigen om “de geheimen van de studie te ontsluiten” en om “how to’s” te delen met elkaar.

Een workshop online houden is niet evident. We willen streven naar een maximale interactie, en daarom zal het aantal deelnemers beperkt worden. Indien er grote vraag is, zullen we een 2de sessie organiseren.

Voor wie? In de eerste plaats “beginners”, met uitbreiding naar iedereen die interesse heeft om zijn kennis te verhogen. We willen echter zeker ook enkele experts aan de tafel, die bereid zijn hun kennis te delen.

Programma

  1. Presentatie “De limieten van een Xmedia studie” door Wout Dockx, Mediaman.
  2. De nieuwe CIM Xmedia studie. Vraag en antwoord sessie. Doel is om in interactie te gaan met elkaar, en dat de aanwezigen mee de antwoorden kunnen geven op basis van hun ervaringen.
    Gelieve uw vragen op voorhand door te mailen naar wout.dockx@gmail.com.
  3. Hoe kan ik deze data ontsluiten? Bernard Scheray zal voor rekening van Kantar de Galileo tool erbij nemen en uitleggen hoe dit in zijn werk gaat. Doel is een open sessie waar alle vragen gesteld kunnen worden