Laden Evenementen

CommPass: Workshop CIM Crossmedia Study (Online)

09:00 - 12:00
FacebookTwitterLinkedIn

Het CIM heeft onlangs een nieuwe cross media studie gepubliceerd waarin voor verschillende economische sectoren de doelgroepen en touchpoints in één analyse worden samengebracht.

In feite worden er twee studies gecombineerd.

  1. De Target Group Monitor (TGM) brengt de aankoopgewoontes en attitudes van consumenten in kaart.
  2. De Consumer Decision Journey (CDJ) meet de rol van verschillende communicatiekanalen en contactmomenten in het beslissingsproces van consumenten.

De eerste studie ligt in lijn van de vroegere PMP/TGM CIM-studies. De tweede is verwant met de studies over communicatiekanalen zoals agentschappen die hebben ontwikkeld in de loop der jaren.

Deze frisse combinatie van klassieke ingrediënten opent nieuwe perspectieven voor wie vandaag strategische communicatie-aanbevelingen wil onderbouwen. Tegelijk is het duidelijk dat dit type data méér vraagt dan een simpel dashboard. Het vergt van de gebruiker enige achtergrondkennis en interpretatievermogen.

Workshop

Voor een aantal mensen in de markt is dit geheel nieuw. Daarom heeft CommPass, in samenspraak met het CIM, besloten om een workshop in te richten waarbij we potentiële gebruikers willen samenbrengen met ervaringsdeskundigen om “de geheimen van de studie te ontsluiten” en om “how to’s” te delen met elkaar.

Een workshop online houden is niet evident. We willen streven naar een maximale interactie, en daarom zal het aantal deelnemers beperkt worden. Indien er grote vraag is, zullen we een 2de sessie organiseren.

Voor wie? In de eerste plaats “beginners”, met uitbreiding naar iedereen die interesse heeft om zijn kennis te verhogen. We willen echter zeker ook enkele experts aan de tafel, die bereid zijn hun kennis te delen.