Laden Evenementen

BAM Sessie: De spelregels in Digital Marketing

13:30 - 17:00
FacebookTwitterLinkedIn

Ready, Set, Go!

Net zoals reclame in kranten, tijdschriften en op televisie zijn er juridische spelregels voor online marketing activiteiten. In deze sessie staan we stil bij de specifieke spelregels die gelden voor online marketing en schenken we bijzondere aandacht aan privacy, intellectuele eigendom en oneerlijke concurrentie.

Deze interactieve sessie is speciaal ontworpen voor marketeers die meer willen weten over het juridische kader, de bestaande risico’s en vooral de pragmatische oplossingen: hoe kan ik mijn brand value optimaliseren en beschermen? Wat kan ik doen via online reclame? Hoe ver kan ik gaan met targeted advertising?

Docenten: advocaten bij Crowell & Moring

  • Frederik Van Remoortel (partner): handelsrecht, vennootschapsrecht en bescherming van persoonsgegevens
  • Marieke Van Nieuwenborgh: Europees en Belgisch mededingingsrecht en e-commerce
  • Judith Bussé: bescherming van intellectuele eigendomsrechten in creatieve sectoren

Programma

De volgende topics worden belicht aan de hand van voorbeelden uit de praktijk:

  • Aankoop en het gebruik van Google AdWords
  • Verkoop en marketing via online platforms zoals Amazon en eBay
  • Wat verandert met de nieuwe richtlijn Auteursrechten?
  • Targeted advertising en big data
  • Privacy en GDPR: hoe omgaan met persoonsgegevens en cookies?