Laden Evenementen

AMMA Awards

18:30 - 23:00
FacebookTwitterLinkedIn

Onder leiding van Luc Van Wichelen heeft de jury van de AMMA (Annual Master of Media Awards) beraadslaagd en geoordeeld over alle dossiers in 11 categorieën.

 

In de categorie “Media Saleshouse of the Year 2012” heeft de jury Sanoma Media, Q-Group en IPM Advertising aangeduid als kandidaat-winnaars.

 

Binnen de persoonsgebonden categorieën, werden uit de vele goed gedocumenteerde dossiers telkens vier genomineerden doorverwezen naar de fase van de public voting op de website van de AMMA. Bij de Media Representatives zijn dat Tijl Sacré van VMMa TV, Ann Maris van Clear Channel, Yildiz Ozçelik van Brightfish en Gunther Ponnet van Corelio Connect.

 

Voor de Media Advertiser of the Year, zal de public online voting ook voor Kristien Verhelst van Belgacom, Kris Coumans van Mercedes-Benz, Paul Daels van KBC en Emilie Jacqueroux van BNP Paribas Fortis uitmaken wie de opvolger wordt van Luc Van Wichelen. De stemmen van de jury en die van de publieksstemming tellen elk voor 50% in de bepaling van de winnaar.  

 

Space, Mindshare en Zenith Optimedia werden genomineerd voor de AMMA “Media Agency of the Year”. De prijs voor “Development & Innovation” die een gespecialiseerd team bekroont dat een bijdrage levert aan de ontwikkeling van de markt, zal dit jaar gaan naar de “Final Touch” van Media Expo, “Live ROI Concept” van Zenith Optimedia ofwel “Proxistore” van Beweb.

 

De debatten over de vele dossiers met strategieën en creatieve ideeën waren soms intens en de jury moest kiezen uit goed onderbouwde cases. Voor de “Best Media Strategy” staan de campagnes “Mercedes A Class” van MEC, naast “Nuclear Forum” en “Rabobank” (beiden van Space) op het podium. De nieuwe categorie “Best Use of Search Marketing” heeft een eerste podium dat bestaat uit “Alpro, How to Milk an Almond” van OMD, “Knorr blik, soep op een bord” van Mindshare en “Snelste quiz ter wereld” van I Prospect.

 

De drie kandidaten voor de AMMA “Best Creative Media Use” zijn “William Lawson`s Double Vision” van Universal Media, “Axe – Shazam in TV” van Mindshare en “Thank You Wall” van de Nationale Loterij en Social Lab/Initiative Media.

 

Voor de AMMA “Best Mix of Digital” zijn de genomineerden: “Bpost, live webshop” van TBWA en twee campagnes van Mindshare: “KBC Jongeren, de gangmakers” en “Axe, unleash the chaos”.

 

De GRP bedankt de 10 jonge wolven die hebben meegedaan in de competitie voor de High Potential Talent Award, een nieuwe categorie die jong mediatalent beloont. De 10 jonge media-experten werden per team van twee ingedeeld en een van deze teams zal op 2 mei de High Potential Talent AMMA in de wacht slepen.

 

In de strijd voor de AMMA “Best Media Research” heeft de jury besloten een score te geven aan alle studies die werden ingediend en tevens rekening te houden met de punten uit de voting van de GRP special research session van 14 maart voor 50% van de totaalscores. De genomineerde studies zijn: IP met “Strong Mediabrands”, Zenith Optimedia met “ROI on Touchpoints” en Sanoma Media met “Engagement Index”.

 

De zevende AMMA Ceremony op 2 mei belooft alvast een luisterrijk feest te worden, waar het beste van het Belgische Media DNA gevierd zal worden. Inschrijven op amma-awards.be.