Ads & Data Brand Studio lanceert (ver)bouw- en woonsite Onderdak.be

FacebookTwitterLinkedIn

Vandaag lanceert Ads & Data Brand Studio een nieuwe website: Onderdak.be. De site vormt het digitale verlengstuk van de Onderdak-bouwbijlagen, die zo’n zeven keer per jaar in print verschijnen bij de kranten van Mediahuis: De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Onderdak.be wordt ook de online stek voor bouw- en verbouwcontent van andere Ads & Data partners zoals de Play-zenders, makers van Extreme Makeover Vlaanderen en Blind Gekocht.

Onderdak.be richt zich specifiek op bouwers en verbouwers in spe, maar ook meer algemeen naar iedereen die met woninginrichting, klussen, energie, ventilatie, enz. bezig is.

Partnercontent

Bij Onderdak hecht men belang aan co-creatie van “sponsored content”, ook wel “native advertising” of “branded content” genoemd. Zo kunnen merken hun expertise en inzichten delen, op maat van het doelpubliek.

Digitale hub

Onderdak.be gaat van start met artikels over woninginrichting, verbouwingen, energieprijzen, trends, praktische tips enzovoort. Zodra Blind Gekocht en Extreme Makeover Vlaanderen van start gaan, zal ook de branded en non-branded content van deze kanalen hier gepost worden. Onderdak.be is een crossmediaal project, met links naar televisie en de kranten van Mediahuis. Adverteerders kunnen hun campagnes ook aanvullen met Smart ADs, mini-programma’s op de nationale en/of regionale televisie.

Targeting en segmentering

Trafiek naar Onderdak.be wordt in de eerste plaats gegenereerd via de online titels van Mediahuis, waar specifieke doelgroepen met banners worden getriggerd. Via hun surfgedrag bekijkt Ads & Data verder de segmenten om de doelgroepen nog scherper in kaart te brengen, en adverteerders in staat te stellen om campagnes nog gerichter te targeten en op te volgen.

Els Vercauteren, Creative Concepts Director bij Ads & Data: “We merken dat er bij het grote publiek een behoefte bestaat aan concrete en inspirerende info over bouwen, renoveren en wonen. Met Onderdak.be kunnen we de band tussen nieuwsconsumenten en andere surfers en onze adverteerders uit de brede sector van wonen en bouwen verdiepen in een altijd-aan-verhaal.