adidas maakt terug zijn intrede in België met MediaCom voor de lancering van ZX 2K

FacebookTwitterLinkedIn

De eerste campagne van adidas en MediaCom sinds 2018 in België is de lancering van ZX 2K. In samenwerking met het Belgische agentschap Digizik werden lokale assets ontwikkeld die het mogelijk maakten om de ‘oddly satisfying’ wereld van hun ZX 2K sneaker tot leven te brengen.

adidas wenste voor deze eerste campagne een sterke lokale verankering te hebben. De Koninklijke Galerijen en het MAS dienden daarom als podium om het universum van ZX 2K tot leven te brengen, waarbij ICO en Chuki Beats de enige hoofdpersonages waren. Behalve de locatie en artiesten in de video’s zelf, werd ook samengewerkt met Digizik en een lokale regisseur. De video’s worden gebruikt op social media en online videokanalen.

Valentijn Bouman, Senior Manager Brand Communications bij adidas Benelux: “Zelfexpressie is enorm belangrijk in onze adidas Originals campagnes en de jonge doelgroep die we daarbij willen aanspreken. De manier waarop ICO en Chuki Beats deze ‘verlaten’ iconische plekken in Antwerpen en Brussel virtueel naar hun eigen hand zetten, is daar een goed voorbeeld van. MediaCom en Digizik hebben daarmee op creatieve wijze gezorgd voor een lokale touch aan onze wereldwijde campagne.”