Addressable TV nu ook bij IP

FacebookTwitterLinkedIn

Volgend op een akkoord afgesloten tussen Proximus en IP in december rond addressable TV, past IP de uitgezonden reclame aan aan de interesses van personen binnen eenzelfde huishouden. Daarmee combineert de reclameregie de voordelen van targeting met de kracht van televisie.

De lancering van Addressable TV vult het aanbod rond gepersonaliseerde reclame van Arrow (voor digitale campagnes) verder aan en breidt deze uit naar de 3 tv-zenders van RTL: RTL TVI, Club RTL en Plug RTL.

Deze nieuwe manier van adverteren voldoet aan de vraag van de consumenten: een studie (VAB 2018 Relevance Report) toont aan dat 66% van de kijkers een voorkeur hebben voor reclameboodschappen die beter overeenstemmen met hun interesses en levensstijl.

Doelgerichte en relevante reclameboodschappen kunnen meer engagement genereren bij de kijker en leiden tot meer emotionele betrokkenheid tegenover het merk. Dit kan op zijn beurt de ROI van de advertenties helpen verhogen. Het aanbod van IP richt zich enerzijds tot bestaande adverteerders die een targeting wensen, maar ook tot adverteerders die vandaag niet actief zijn op tv, en via deze weg reclameboodschappen kunnen uitzenden op de Proximus-boxen, zowel live als in replay.

Denis Masquelier (General Manager van IP): “We zijn fier deel uit te maken van de pioniers binnen Europa door gepersonaliseerde reclame aan te bieden via tv, en op deze manier ons Arrow aanbod te vervolledigen. Binnen een reclamemarkt waar data steeds belangrijker wordt, verruimt IP zijn Total Video aanbod dankzij Addressable TV. Hiermee dragen we bij tot innovatie en aangepaste oplossingen als antwoord op de behoeften van adverteerders.”

Bart Swimberghe (Head of Smart Ads bij Proximus): “Addressable advertising biedt de mogelijkheid om consumenten en merken nog dichter bij elkaar te brengen. Met de bijdrage van IP is deze gepersonaliseerde reclamevorm nu ook beschikbaar op kanalen die bijzonder populair zijn bij Franstalige tv-kijkers in België.”