Adada, het Luxemburgse magazine voor de marcom-sector, pakt zijn verkoop 100% online aan

FacebookTwitterLinkedIn

Na een geslaagde lancering van zijn papieren magazine in juni, pakt het Luxemburgse adada de commercialisering van zijn tweede nummer 100% online aan. In Luxemburg geldt adada als het magazine voor de marcom-sector, dat Luxemburgse communicatie, reclame, design en media bespreekt.

In de praktijk kan de uitgever door deze unieke oplossing de kosten drukken die komen kijken bij enerzijds de commercialisering van het medium en anderzijds het administratieve beheer. Zo is het magazine in staat competitieve tarieven aan te bieden die ook toegankelijk zijn voor de kleinste spelers in de communicatiesector van Luxemburg en omstreken.

Jérôme Rudoni, oprichter van adada en directeur van diens uitgever 11 AOÛT Media, legt uit wat de aanleiding was om 100% online te beginnen verkopen. “Bij de lancering van het eerste offline nummer van adada leek het me al snel vanzelfsprekend om advertentieruimte te gaan verkopen zoals men dat doet met vliegtickets. Dat had twee redenen: ik had geen commercieel team en ik had ook niet de tijd om er een op te richten”.