Vier functieverschuivingen bij IPG Mediabrands en Initiative

FacebookTwitterLinkedIn

Bij IPG Mediabrands en haar afdeling Initiative beweegt het een en ander in het management. Tom Van Hoof wordt Chief Growth Officer van IPG Mediabrands. Het is Gauthier Elslander die hem opvolgt als Managing Director van Initiative. Johan Putseys mag zich voortaan Chief Operations Officer noemen binnen de Initiative structuur aan de zijde van Gauthier Elslander.

Na bijna zes jaar bij IPG Mediabrands, waarvan een tweetal aan het hoofd van Initiative, neemt Tom Van Hoof een nieuwe handschoen op door één van de voortrekkers te worden van de groeistrategie van de klanten én de IPG Mediabrands groep in België en Luxemburg. Hij zal geflankeerd worden door Jean-Pierre Cremers (Commercial Director) die sinds 2016 op post is.

Met zijn 23 jaar ervaring op gebied van marketing en communicatie zal Gauthier Elslander de nieuwe positionering van Initiative belichamen. “In een wereld waar consumenten sneller evolueren dan merken, heeft Inititiave meer dan ooit de ambitie om merken te helpen om zich wereldwijd in de cultuur van de consumenten te verankeren”, licht Elslander toe. Voor hij, vijf jaar terug, IPG Mediabrands kwam versterken als Chief Strategy & Marketing Officer, had Gauthier zich onder meer geprofileerd als Strategy & Planning Director bij OMD en PHD, Head of Marcom bij Orange/Base, of nog European Account Director bij BBDO Düsseldorf.

Ten slotte zal de rol van Johan Putseys worden uitgebreid. Hij staat al meer dan 20 jaar ten dienste van Initiative en neemt de verantwoordelijkheid op voor de media-operaties en -strategieën voor alle teams en klanten van Initiative.

IPGmedia2711