In de aanloop naar de Effie Awards op 28 september maakt Effie Belgium haar finalisten bekend. Een recordaantal van 15 cases maakt kans op een trofee.
Dit aantal komt neer op ongeveer de helft van de talrijke agency/brand teams die dit jaar deelnamen aan de competitie.
Ignace Heyman, juryvoorzitter en COO van Lotus Bakeries, ziet een duidelijke reden voor het recordaantal: “Het niveau ligt gemiddeld gezien hoger. Enerzijds wordt het bewezen effect van de communicatie beter aangetoond, anderzijds merk je dat cases beter zijn opgebouwd. De dossiers volgen een goede logica: de uitdaging wordt meegegeven, er gebeurt een goede vertaling naar een afgebakende doelgroep en doelstellingen, de creatieve en de touchpointstrategie worden goed geargumenteerd en de resultaten zijn overtuigend”.
Een overzicht:
Op 28 september maakt Effie Belgium het verdict van de jury bekend en reikt ze haar bronze, silver & gold Awards uit aan de winnaars van succesvolle marketingcommunicatie cases met bewezen impact.
Voorafgaand aan de Award Ceremony vindt voor de derde maal het Effie Effectiveness Forum plaats waar finalisten in een verkort format hun case presenteren en hun ervaring delen met vakgenoten.