Modetijdschrift L’Officiel komt naar België

FacebookTwitterLinkedIn

De Belgische uitgeverij Edition Ventures lanceert in het voorjaar van 2019 de Belgische editie van het modemagazine L’Officiel. Dit tijdschrift is in handen van de Jalou Media Group en verkrijgbaar in meer dan 80 landen. L’Officiel focust op mode, lifestyle en luxe, en signaleert de nieuwste trends binnen de modewereld.

In België zal er vijf keer per jaar een Franstalige en Nederlandstalige versie worden gepubliceerd met elk een oplage van 15.000 exemplaren. Daarnaast zal ook L’Officiel Art & Design worden verspreid. Dit Engelstalig magazine zal 15.000 keer gedrukt worden en zal een redactionele mix bevatten van lokaal geproduceerde en internationale inhoud van meer dan 30 L’Officiel edities.

Naast de papieren magazines wordt ook een high-end digitaal platform opgestart: Lofficiel.be. Dit wordt een newsroom die zich aansluit bij het digitale netwerk van L’Officiel en bereikt zo miljoenen volgers over de hele wereld. Consumenten zullen er terecht kunnen voor lokale en internationale modetrends, maar ook voor do’s-and-don’ts binnen de wereld van beauty, lifestyle, reizen en kunst.

Benjamin Eymere, CEO van de Jalou Media Group, is trots op de digitale vooruitgang: “In de afgelopen 30 maanden hebben we een 100 jaar oud mediabedrijf omgetoverd tot een ‘digital lifestyle hub’. We bereiken een publiek van miljoenen mensen over de hele wereld door lifestyle-inhoud te verbinden met onze aanwezigheid op 30 internationale markten, waardoor L’Officiel echt een wereldwijd platform is”.

Bij Edition Ventures zijn ze trots om naast Elle en Marie-Claire een derde modemagazine op de markt te kunnen brengen. “We zijn zeer enthousiast over onze samenwerking met Jalou Media Group en kijken uit naar de lancering van zowel L’Officiel Magazine als Lofficiel.be”, aldus Bernard de Wasseige, Managing Director bij Edition Ventures. “L’Officiel Belgium biedt de Belgische consument inzicht in het regionale en internationale mode- en lifestylenieuws, met ook toegang tot het wereldwijde merk L’Officiel via het unieke ‘cloud feature format’ dat beschikbaar is in zowel het Frans als Nederlands.”

De redactie van L’Officiel Belgium zal onder leiding staan van Manoëlle Sepulchre. Als voormalig redactrice bij Psychologies en Fifty & Me Magazine moet zij over de nodige ervaring beschikken om alles in goede banen te leiden.

Alle contactgegevens en info met betrekking tot adverteren vindt u in de MediaSpecs Database.