Mediahuis neemt Themamedia over

FacebookTwitterLinkedIn

Themamedia, de uitgever gespecialiseerd in huis-aan-huisbladen in Vlaams-Brabant en Limburg, wordt overgenomen door Mediahuis dat zo “afgetekend marktleider wordt op het vlak van gratis regionale en lokale informatieverspreiding in Oost-Brabant”.

Themamedia is onderdeel van Primetime Communication Group en geeft titels uit als Thema Nieuws, Thema Deluxe, De Smaakgids, Zin in’t Leven, Aarschot Actueel, Leuven Actueel, Tienen Actueel en tal van andere lokale bladen in het Hageland.

Wouter Van Melkebeek, die aan de wieg stond van Themamedia en CEO is van Primetime Communication Group, neemt het management van de fusie op zich en geeft meer uitleg bij de overname: “Het is zo dat er in een zeer sterk veranderende mediamarkt vernieuwd en geïnvesteerd moet worden. Als kleine speler ontbreekt het mij echter aan slagkracht om deze veranderingen op eigen kracht ten volle uit te werken. Mediahuis heeft mij overtuigd om mee te stappen in een fusie van beide uitgeverijen. Hierdoor krijgen adverteerders één sterke marktleider met verschillende producten op de lokale en regionale markt”.

Over de consequenties van de overname voor de betrokken media spreekt Van Melkebeek zich nog niet uit: “De kranten en magazines blijven bestaan zoals ze op dit moment bestaan tot het einde van dit jaar. In de komende maanden ga ik mij toeleggen op de producten en de acties voor 2019. We gaan naar een fusie die het beste van alle producten samenbrengt in bestaande en nieuwe producten. Het succesconcept achter Actueel en Thema Nieuws zal dus niet verdwijnen”.